AstreDiaries

Forever With 비에이피 ♥ 방용국 ♥ Proud To Be a MILANISTI

TRANSLATION: LYRICS OF BANG YONGGUK 4:44AM – English


The heavy weight carried on two shoulders
Nobody would know how scary the mask I wear is
I don’t even know what I traded my passion for in place of everyone’s cheers
For what am I insisting on trying so hard for to keep on running
Feeling inferior and guilty are what’s left reality is rising and blocking my throat
What is what if the card life has thrown at me is really right
Others judge for me what is so simple
The lyrics I put my heart into isn’t worth reading to them
Everyone wants to chase after money and fame
In the end my lyrics are trash letters GO AWAY
Why do they all only look at me close mindedly
Whatever I did to walk enthusiastically the world
To them was hypocrisy trying to holding his head up in pride
People stared at the young child like he was dumb adults shamelessly worry for you after stepping, ripping, and making you fall over yeah
Values surrounded with money their crooked compass
Don’t try to defend me until the end I rather leave than become like someone like them
Respect toward my dongsaengs who thought it was happiness and ran
To me above the night sky reverence for my grandfather in my heart
Every night my song flows
It’s no use this is just my confession
To my grandfather’s arms I will go back
I know it I know it I know it I am in need
Everyone go away, everyone go away
This damned world, everyone go away
Everyone go away, everyone go away
Sympathetic stares everyone go away
Everyone go away, everyone go away
I don’t need love, everyone go away
Everyone go away, everyone go away
Everyone go away
Every night I spend my lonely nights with bad thoughts
No one needs to hold me so I shut my mouth tight
With a glass of soju I anesthetize the sadness in the end it’s all one thing
I don’t even remember any more just what a dumb shit like me is
I wanted to live without an ounce of shame to my hyungs and dongsaengs no matter what I did
The assholes who ruined this are living with their bellies full
Just as they don’t pay attention to the victim mentality they have left behind
To try to forget all the ignorant ones is like empty dust
Just like the pills in my left hand my love has also left me
My fans hold my two hands and hold me so I won’t fall
I know I want to leave and put down the weight of reality that trapped me and just cry
I think I need it I’m my own refuge right?
Every night my song flows
It’s no use this is just my confession
To my grandfather’s arms I will go back
I know it I know it I know it I am in need
When you’re feeling the loneliest and having a hard time from this world
I will pat your shoulder you can lean into me then
However, whenever I am having a hard time so that you won’t even be interested
Get far away from me, all the words of comfort is meaningless
Why?
The meaning of ‘hurt’ to me, no way only to the people full of lies
Everynight I suffer through nightmares, leave me alone I’m just doin ma things
Every night my song flows
It’s no use this is just my confession
To my grandfather’s arms I will go back
I know it I know it I know it I am in need
Everyone go away, everyone go away
This damned world, everyone go away
Everyone go away, everyone go away
Sympathetic stares, everyone go away
Everyone go away, everyone go away
I don’t need love, everyone go away
Everyone go away, everyone go away
Everyone go away, everyone go away

Credit Trans by Nicole & Woojung via baptrans

Komentar:
Pertama kali lihat dan denger MV lagu ini langsung ngerasa “kok jadi kebawa emosi ya?”. Rasanya itu pengen nangis, marah, seneng, jadi galau sendiri meski waktu itu masih buta translate. Beberapa menit kemudian keluar translate dan langsung speechless aja. Yongguk bener-bener bikin galau subuh-subuh. Parah kan? Sumpah. Dan yah, bener seperti dugaanku sebelumnya, ini lagu luapan emosi Yongguk. Aku googling Romanizationnya ga ada. Gatau sih, mungkin belum keluar. Seperti biasa aku mau ngetranslate ini lagu ke Bahasa Indonesia. Tapi pas di tengah aku ngetranslate, aku ngerasa ini uda pas banget. Kalo di translate ke Bahasa Indonesia artinya malah aneh. Kalian faham kan maksud aku? Gimana ya jelasinnya? Susah :3 emang sih sejujurnya aku ga bener-bener ngerti `makna` dari lagu ini. Aku cuma ngerasa ada kegalauan (?) mendalam pada lagu ini -_- aku gatau kenapa dan ada apa sama Yongguk. Ga mungkin kan ini sekedar lagu. Aku yakin lagu ini ditujukan untuk seseorang yang entah siapa? Di lagu ini banyak istilah yang sebenernya kita ngerti kok artinya, kita paham maksudnya. Tapi kalo di translate ke Bahasa malah jatohnya ga elegan (?). Jadi aku mutusin udah gini aja. Oke.

4 Komentar

  1. Aku baru liat mv nya tadi pagi nun. Aku mpe download itu mv nya. Aku puter terus. Rasanya itu lagu nyangkut bgt ditelinga sama hati aku. Aku merinding denger suara berat yongguk. Entah krn aku kangen dia ato entah karena emosionalnya saat menyanyikan lagu itu? Pokonya aku gk pernah luput dr rasa kagum aku terhadap yongguk. He’s a best leader. Gk ada leader sehebat dia. Terlebih atas semua pencapaian semua karyanya. Dan lagu ini emang semua dia yg produksi. Kurang kagum apa aku?? Nama BAP udh cocok bgt buat mereka. Aku penasaran dengan hasil lawsuit juga. Aku harap mereka dpt yg terbaik. Aku percaya “klo kita ngelakuin hal baik, hasilnya pasti baik” dan itu hasil utk BAP dilawsuit itu. Amiiin

    • Nah, gimana aku ga jatuh cinta? Gimana aku ga klepek2 sama orang macem dia? Susah. Aku jatuh cinta sama yongguk juga bukan karna tampangnya. Tapi dari suara, kepribadian, dan kualitas yang dia miliki. Wajah cakep mah bonus. Sama sperti yg aku bilang, ada luapan emosi di mv itu. Dan liriknya itu juga bner2 ‘wah’ dalemnya. Amin ya Robb, aku juga berharap smuanya berjalan lancar, dan smuanya cpet kelar. Kangen mereka kambek ㅠㅠ

      • Setelah aku puter terus itu mv nya. Benakku bertanya2 kenapa mv nya cuma bayangan item? Dan akhirnya aku tau. Dia ngelakuin itu biar orang2 terfokus terhadap musiknya. Mungkin. Wkwk

  2. hyejeong kim

    ini ada mv nya mak ?? ini lagu baru babeh apa gimana??

Tinggalkan Jejak

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: